piątek, 20 kwietnia 2012

Zmiany...

(c) Cookie



Witam wszystkie czytelniczki tego bloga. ;) Ja dzisiaj w dobrym nastroju, Wy pewnie też.

Powitanie mamy za sobą, więc przejdę do właściwej części tego postu (ew. notki). Otóż ostatnio zastanawiałem się nad zmianą serwisu blogowego, w którym pisałbym notki. Czemu tak chcę zrobić? To dosyć proste. Onet często miewa awarie - choć nie jest to jedyny powód. Onet Blog to serwis mocno przestarzały - nie potrafi wykorzystać całej funkcjonalności współczesnych przeglądarek internetowych. Największa klapa jest w braku HTML, później pojawia się niepełna kompatybilność z Google Chrome - tak, są problemy. Niektóre elementy w panelu admina nie działają właściwie. Kolejną dosyć trudną sprawą jest brak możliwości skalowania obrazków w tej przeglądarce.

Nie zmieniam przeglądarki. Chrome ma większą funkcjonalność niż IE i porównywalną z FF i Operą, ale jest to dla mnie najprzyjemniejsza w obsłudze i najwydajniejsza przeglądarka. Nie, nie piszę o benchmarkach. Google Chrome sprawnie działa przy większej ilości kart nawet na słabszych komputerach. Jak masz szybki PC, to wydajność przeglądarki już nie robi takiej różnicy, serio.

Wszystko za sprawą leniwych właścicieli serwisu. Denerwuje Ciebie czasem, że tracisz wszystko to, co napisałaś, gdy niechcący wyłączyłaś przeglądarkę przez krzyżyk w prawym górnym rogu ekranu lub awarię (ew. zawiechę) komputera, albo błąd onetu? Współczesny serwis blogowy zapisuje wszystko na serwerze już w trakcie pisania (blogspot na przykład). Zrobisz chwilę przerwy w pisaniu i już wszystko jest zapisane.

Być może Onet ma tą zaletę, że można tworzyć ciekawe szablony. Ja na przykład mam gradient pod tekstem. Na blogspot tego póki co nie potrafię zrobić. Oprócz tego jest ciekawa blogosfera, tak Winx.

Tak, zamierzam przenieść bloga na blogspot. Nie zacznę tak "od nowa". Wszystkie notki będą, lub usunę niepotrzebne (np. powitalną, w której jakże dużo o sobie napisałem... xD). Komentarzy nie skopiuję, ale tego bloga nie będę kasował.

Dlaczego piszę tą notkę i nie zrobię po prostu przeskoku na Blogspot?
Chodzi mi o Was. Naprawdę doceniam wszystkie komentarze pod moimi notkami i nie wiem czy komentowanie na Bs nie będzie Wam przeszkadzało. Można sobie tam założyć konto, lub pisać anonimowo - tak ustawię, chyba że pojawi się masa spamu, to trzeba będzie wyłączyć anonimowe komentowanie, niestety :(.

Prace trwają (na przenoszeniem notek i przygotowywaniem bloga). Muszę się jeszcze trochę nauczyć o tworzeniu szablonów na Blogspocie. Obecnie nie da się tam wejść. Tylko dla autora jest dostęp. Ile to potrwa? To raczej kwestia tygodni, nie dni. Nie wiem, może tak w połowie maja, albo w rocznicę mojego blogowania? 13 czerwca? Nie potrafię napisać Wam dokładniej i wszystko może się zmienić.

Zależy mi na Waszej opinii. Co sądzicie o tej zmianie? Mogłybyście komentować w takim serwisie? Cóż, zawsze mogę tutaj tworzyć nowe notki (gdzie będzie mogły komentować), a w nich link i jakby mała zapowiedź, co w we właściwej notce. Piszcie wszystkie pomysły najlepiej. Specjalnie pisałem tą notkę dla Was. Chcę poznać Wasze zdanie, co do mojej decyzji. Myślę, że mogę Wam już z góry podziękować. Trzymajcie się, wkrótce weekend! :D




(c) Cookie

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz