niedziela, 1 lipca 2012

Nowy Winx - Nowy Początek


(c) Anagan



Cześć! Witajcie na moim nowym blogu! Nareszcie udało mi się skończyć wszystkie wstępne przygotowania. To, co widzicie teraz, to nie koniec nowości. Wprowadzę je z czasem, mam trochę pomysłów jeszcze. ;) Post ten poświęcę na małe wprowadzenie. Dowiecie się, między innymi, co zmieniłem i co jeszcze się zmieni w przyszłości.

Zacznijmy od nowości względem poprzedniego bloga.
  1. Nowy wygląd strony. Było to raczej oczywiste, biorąc pod uwagę fakt, że to inny serwis, a szablon w moim poprzednim "domu" był mocno przestarzały. Nagłówek został wyrenderowany w programie Blender, potem korzystałem jeszcze z Photoshopa. Trochę się przy tym nagłówku napracowałem, nie ukrywam. Mam nadzieję, że choć trochę Wam się spodobał. Tło strony jest rozmytym renderem tej samej pracy, chociaż nie wiem, czy tego nie zmienię. Możliwe, że zauważyłyście już cień pod tytułem tej notki. Tak będzie teraz pod każym tytułem i przy nagłówkach (mają automatycznie wielkie litery). Efekt uzyskałem dzięki HTML 5. Cienie są też w paru innych miejscach, ale to tak drobniutki efekt, że nie warto o nim wspominać - ma po prostu poprawiać wygląd. :)
  2. Skany zamiast zdjęć przy recenzji magazynu Winx Club. Pamiętacie jeszcze tę recenzję, którą napisałem parę miesięcy temu? Od teraz, zamiast zdjęć, będą tam skany. Właściwie, to już są w większości. Oznacza to lepszą jakość obrazu, przede wszystkim. Zapraszam do obejrzenia tej notki w nowym stylu: Magazyn Winx Club - 11/2011.
  3. Zakładka (podstrona) "Wszystkie notki". Blogspot, niestety, nie posiada szerokiej listy, więc musiałem temu zaradzić. I mamy nowe menu. Teraz sądzę, że taka podstrona jest bardziej przejrzysta niż ta rozwijana lista.
  4. Dział spam - jednak zbędny. Chcesz zareklamować bloga? Możesz napisać o tym na podstronie "Inne blogi" lub w komentarzu pod aktualną notką. Podobnie z innymi infromacjami. Spamu już tyle nie ma, za sprawą bloga winxowy-spam.blog.onet.pl, który naprawdę wypalił. Włożyłem dużo czasu i pracy, aby uzupełniać informacje o nowych notkach na Winxowych blogach. Cieszę się, że nie na marne. Dodam tutaj, że nie ja założyłem tego bloga. Początkowo, wpisy uzupełniała Śmietanka. Teraz będę mieć przerwę, bloga poprowadzi Paula. Jestem jej wdzięczny. Spisem Waszych notek opiekowałem się 9 miesięcy. Jeśli mnie pamięć nie myli, to przez dwa, może trzy pierwsze miesiące, spis był aktualizowany codziennie.
  5. Niemal wszystkie notki z poprzedniego bloga. Zadbałem o to, aby przenieść posty z poprzedniego bloga.



I to by było na tyle. Dużo? Oceńcie same. Pozostaje mi mieć wiarę i chęci, aby zacząć pisać tutaj na nowo. Muszę skończyć opowiadanie, bo już za długo z nim zwlekam. Mam jeszcze kilka pomysłów na notki, ale to są na razie tylko i wyłącznie plany.


Co jeszcze Was czeka na Nowy-Winx? Przede wszystkim musicie wiedzieć, że blog, który teraz oglądacie, nie jest... jakby to ująć... wersją finalną. Może się tu jeszcze coś zmieniać przez parę tygodni. Chociaż, nie powinny to być radykalne zmiany. W planach mam także przejrzenie moich poprzednich notek i poprawienie byków w tekstach. Ja wcale tak bezbłędnie nie piszę, ale błędów jest naprawdę mało. Mam taką potrzebę, aby zrobić ostateczny szlif w poprzednich notkach. Przyszłe pokolenia fanek, nie powinny wtedy uświadczyć błędów w moim opowiadaniu i notkach. ;) Mam jeszcze pomysł na dwa działy. Póki co, to tajemnica. Dodam, że jeden z nich jest, moim zdaniem, świetnym pomysłem i pewnie się za niego wezmę. Na końcu tego posta, znajdziecie kilka pytań. Chętne osoby prosiłbym o odpowiedzi.


Cóż, to na dzisiaj wszystko. Hmm... Niezbyt powalające wejście? Starałem się zrobić dobre wrażenie, naprawdę, ale nie wiem, czy mi się udało. Trzymajcie się!


pytania

  1. Czy kolorystyka bloga nie jest za ciemna?
  2. Czy czcionka w postach nie jest za mała, czy łatwo się doczytać?
  3. Nagłówki, pisane wielkimi literami, plus cienie pod nimi, są, według Ciebie, dobrym pomysłem?

Dziękuję z góry za każdą odpowiedź.


Przygotowałem jeszcze odrobinę grafiki. Wiem, że może nie dzieło sztuki, ale nadaje się, aby tutaj pokazać. Chyba... xD





Czasami mogę uderzyć z innej rury i pokazać grafiki z Huntik'a


14 komentarzy :

  1. Mimo że nigdy nie skomentowałam Twojego bloga, wciąż go odwiedzałam i czekałam na otwarcie nowego. I nie zawiodłam się. Przede wszystkim chciałabym pogratulować Ci niezwyklej pomysłowości. Takiego nagłówka jeszcze nie widziałam, muszę przyznać, że pomysł z tymi zdjęciami jest po prostu wyśmienity i zastanawiam się, jak Ty go zrobiłeś w ogóle. xD
    Naprawdę dobra robota. Co do pytań:
    1. Moim zdaniem kolorystyka jest dobra. Lubię takie ciemne blogi, mają ten klimat. =D
    2. W sam raz, nie za duża, nie za mała.
    3. Hmm, możliwe, że mam jakieś problemy, albo nie skumałam. O co chodzi z tymi cieniami? xD
    Lubię Twoją grafikę, masz zupełnie inny styl niż większość winxowych fanów, co moim zdaniem jest plusem. Nie ma to jak oryginalność. xD
    Hm, to by było na tyle, co miałam napisać, napisałam, dodam tylko, ze jestem strasznie ciekawa tych nowych działów. Pozdrawiam, S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początek - dziękuję za komentarz. ;)

      Nagłówek, jak już wcześniej wspomniałem, wykonałem w programie "Blender". Jest to darmowy program do grafiki trójwymiarowej. Potem pozostało mi już tylko obrobienie wyrenderowanego obrazu w programie do grafiki 2D (w moim przypadku Photoshop). Cóż, liczył się pomysł. Bez tego ani rusz. Przekonałem się o tym już nie raz.

      Ad.1 - Poprzedni blog, też kiedyś był ciemny. ;) Potem zmieniłem kolorystykę na jasną. Teraz wracam do ciemnej. ;p

      Ad.2 - Aha, dzięki.

      Ad.3 - "Nowy Winx - Nowy Początek" i "PYTANIA" - pod tymi napisami powinny być cienie. Możliwe, że nie dodałem kodu dla innych przeglądarek niż Google Chrome. Trzeba będzie to jeszcze dopracować i zrobić testy na innych przeglądarkach. :)

      Dziękuję za komplement, cieszę się, że się wyróżniam. :D

      Domyślam się. Jak już wcześniej wspomniałem, jeden z nich wydaje mi się świetnym pomysłem. Zresztą, obydwa pomysły są co najmniej dobre.

      Dziękuję jeszcze raz za komentarz i pozdrawiam!

      Usuń
  2. No więc, od czego zacząć...
    Ogółem szablon bardzo mi się spodobał - świetny pomysł. Ja niestety, jeśli chodzi o dostosowanie menu i tego wszystkiego, to jestem zielona. Jeszcze tak dobrze nie znam blogspot.com.
    Teraz odpowiedź na pytania:
    1. Nie, moim zdaniem, nie. Ale, Boże broń!, nie rób mi ciemniejszej, zgoda? Ta mi odpowiada.
    2. Czcionka jest w sam raz, jak dla mnie oczywiście. Tylko jeśli kiedyś będziesz zmieniał szablon i będziesz brał jasną czcionkę, to ja wtedy proszę, żeby nie raziła w oczy, bo ja wtedy nie widzę. :)
    3. Taki nagłówek jest w sam raz, bo, hmmm... "wyróżnia" (nie wiem jak to ująć) posty bloga.

    I tak ogółem z innej beczki. Proszę, żebyś w swoich linkach usunął winx-instructions, ponieważ go skasowałam, to samo magical-wings.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia!
    Jaqueline, obecnie pod pseudonimem MissChandni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i dziękuję za komentarz!

      Odnośnie odpowiedzi na pytania:
      1. Nie, ciemniejszej kolorystyki już nie zrobię. ;)
      2. Z tą wielkością, to jeszcze mam wątpliwości. Jak już wspomniała w komentarzu niżej, Ventisangel, że czcionka mogłaby być odrobinę większa, aby nie męczyć zbytnio wzroku przy czytaniu. Kolory czcionek staram się dobierać tak, aby były przyjazne w odbiorze.

      Dziękuję za informację, linki usunięte.

      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Naprawdę świetny nagłówek - słyszałam o Blenderze, ale muszę przyznać, że jestem zupełnie ciemna w tej materii, dlatego tym bardziej gratuluję :) Jeśli chodzi o pytania, to:
    1. Kolory są w sam raz, gdzieś czytałam, że fiolet to barwa czarodziejek i moim zdaniem podkreśla magiczny klimat tego miejsca
    2. Czcionka jest w miarę widoczna, posty bardzo czytelne i estetyczne, chociaż jak dla mnie mogłaby być odrobinkę większa (nie męczyłaby oczu przy czytaniu)
    3. Nagłówki są dobrze widoczne i wyróżniają się - bardzo dobry pomysł
    To by było na tyle. Życzę powodzenia w prowadzeniu bloga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ad.1 - Przyznam, że nie wiedziałem o tym kolorze czarodziejek. Ogółem, fiolet i niebieski, to moje ulubione barwy. :D
      Ad.2 - Mogę spróbować zwiększyć trochę czcionkę. Jednakże, chyba w każdej przeglądarce, można powiększyć stronę (CTRL +). W każdym razie, zobaczę, co da się z tym zrobić. ;)
      Ad.3 - Dziękuję.

      Dzięki za komentarz, również pozdrawiam!

      Usuń
    2. Widzę, że powiększyłeś czcionkę - bardzo Ci za to dziękuję. Teraz jest o wiele lepiej czytać. Co do sugestii: masz rację, stronę można powiększyć, ale celowo tego nie robię, bo u mnie wyświetla się wtedy strasznie zniekształcona. Dlatego jeszcze raz wielkie dzięki :)

      PS: Ja też uwielbiam niebieski ;D Pozdrawiam i dodaję do linków.

      Usuń
  4. Cóż Anaganie...Muszę przyznać że pierwszy raz widzę chłopaka który robi winxową grafikę i do tego huntikową!Oglądałam sobie tamten Twój blog i przyznaję że masz talent do grafiki.Co do tych pytań....Czcionka powinna być nieco większa...Ale nieco.Bo u mnie blog wygląda prawdę powiawszy żałośnie przy Twoim...Nagłówki są takie wyróżniające się.....Mam nadzieję że gdy Paula skończy prowadzić bloga i Ty się nim zajmiesz, dodasz jakieś opowiadania bo podobno piszesz dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czcionka jeszcze większa? Wczoraj trochę powiększyłem. Z powiększeniem o odrobinę jest problem. Niby jest wartość "%", ale małe zmiany nic nie dają. Dopiero przy większych widać różnicę. No cóż, trzeba jeszcze pokombinować. W końcu to jest HTML, a z HTML5, będzie można osiągnąć jeszcze lepsze efekty. :)

      Nie przesadzaj, Twój blog wcale nie jest żałosny przy moim. Ale zachęcam do zabawy w CSS, bo można osiągnąć fajne rezultaty. :D

      Ostatnie zdanie mnie zaskoczyło. Ja się zajmę blogiem Pauli, gdy ona skończy go prowadzić? I tutaj nie wiem, o co chodzi.

      Odnośnie opowiadań, to będę tutaj swoje kontynuował. ;)

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Wybacz,źle to napisałam...Napiszę to tak jak mnie się w myśli ułożyło.xD ''Jak Paula zajmie się twoim blogiem, i skończy go prowadzić,będę mogła liczyć na jakieś opowiadanie z Twojej strony?Bo podobno niezłe masz te opowiadania.'' xD I jeszcze raz mi wybacz za ten błąd.xD

      Usuń
  5. mi tam wszystko pasuje! Jest OK!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Dzięki za wizytę i komentarz, zapraszam ponownie wkrótce. ;D

      Usuń
  6. Dziecko! Jak żeś wyrwał z tym nagłówkiem, tego chyba jeszcze nie było w winxownej blogsferze, nawet ja takiego czegoś nie zdołałam wymyślić :| no cóż.
    1. Nie jest ciemno, jest nastrojowo. i like it
    2. Po jaką jajecznicę większa? Jest git, w sam raz.
    3. Ja bym trochę zmniejszyła ten cień, daje trochę po oczach.

    Twórcza duszo graj, czekam na dalsze efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem, z nagłówkiem przeszedłem samego siebie. :D

      Ad.2 - Też tak sądzę.

      Dzięki za komentarz, pozdrawiam! ;)

      Usuń